BİPOLAR (İKİ UÇLU) BOZUKLUK
BIPOLAR BOZUKLUK IÇIN NASIL YARDIM ALABILIRIZ ?

Bipolar bozukluÄŸu olan herkes bu hastalığın teÅŸhis ve tedavisinde yetkin bir psikiyatrisin kontrolünde olmalıdır. Psikolog, sosyal hizmetler çalışanı, psikiyatri hemÅŸireleri gibi diÄŸer ruh saÄŸlığı çalışanları, kiÅŸi ve ailesine tedavinin diÄŸer yönleri konusunda yardımcı olurlar.

Yardım alınabilecek merkezler:

-Üniversitelerin Tıp Fakülteleri
-Bipolar Bozukluk Klinikleri
-Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastaneleri
-Hastanelerin psikiyatri klinikleri ve poliklinikleri
-Özel psikiyatri muayenehane birimleri ve klinikleri

Bipolar bozukluÄŸu olan insanlar yardım almak için de yardıma ihtiyaç duyabilirler.

-Bipolar bozukluÄŸu olan insanlar, çoÄŸu durumda hastalığın kendilerini ne kadar çok etkilediÄŸini anlayamazlar veya kendi problemlerinin sebebini ruh hastalığı yerine baÅŸka sebeplere yorarlar.

-Bipolar bozukluÄŸu olan bir insan tıbbi yardım ararken ailesinin ve arkadaÅŸlarının güçlü desteÄŸine ihtiyaç duyar. Aile doktorları bir ruh saÄŸlığı uzmanına yönlendirmede önemli bir rol oynayabilirler.

-Bazen bir aile ferdinin veya bir arkadaşın bipolar bozukluÄŸu olan kiÅŸiyi uygun bir ruh saÄŸlığı muayenesi ve tedavisi için doktora götürmesi gerekebilir.

-Ağır epizot yaÅŸayan bir kiÅŸinin kendi güvenliÄŸi için ve acil olarak ihtiyaç duyduÄŸu tedaviyi görmesi için, bir hastaneye yatırılması gerekebilir. Bazı durumlarda kiÅŸi kendisi istemediÄŸi halde hastaneye yatırılması gerekebilir.

-Her birey için en iyi tedavi planını bulmak zaman alabileceÄŸinden, kiÅŸinin sürekli teÅŸvik ve desteÄŸe ihtiyacı vardır.

-Hastalık iyi bir şekilde kontrol edildiğinde, hasta ileride olabilecek bir manik veya depresif epizot tekrarlamasında ne yapılacağına dair uzmanlarla hemfikir olmalıdır.

-Bipolar bozukluk diÄŸer ciddi hastalıklara benzer ÅŸekilde eÅŸler, aile fertleri, arkadaÅŸlar ve iÅŸverenler için zordur. Bipolar bozukluÄŸu olan kiÅŸinin aile fertleri çoÄŸu kez kiÅŸinin ciddi davranış sorunları ile mücadele etmek zorundadır; örneÄŸin manide para harcama çılgınlığı veya depresyonda her ÅŸeyden elini ayağını çekme hali ve bu davranışların devam eden sonuçları gibi.