BİPOLAR (İKİ UÇLU) BOZUKLUK
BÄ°POLAR BOZUKLUK

Bireyin duygudurumunda, enerjisinde ve iÅŸlevselliÄŸinde alışık olmadık düzeyde dalgalanmalara neden olan bir psikiyatrik hastalıktır. Herkesin yaÅŸadığı normal duygusal iniÅŸ çıkışlardan farklı bir ÅŸekilde bipolar bozukluÄŸun belirtileri ağırdır. Ä°liÅŸkileri olumsuz yönde etkiler, iÅŸ ve okul performansında kötüleÅŸmeye ve hatta intihara yönelmeye neden olabilir. Fakat iyi olan ÅŸudur ki, bipolar bozukluk tedavi edilebilir, kontrol altında tutulabilir ve bu hastalığı olanlar herkes gibi üretken bir yaÅŸantı sürdürebilirler.

YaÅŸam boyu yaygınlığı %1 dolayındadır. Kadın / erkek oranı eÅŸittir.18 yaÅŸ üzeri nüfusun % 2.6′ sında bipolar bozukluk vardır. Bipolar bozukluk, genellikle ergenliÄŸin sonlarında veya yetiÅŸkinliÄŸin baÅŸlangıcında ortaya çıkar.

Bazı kiÅŸilerde ilk belirtiler çocuklukları sırasında ve bazısında daha geç yaÅŸlarda görülebilir. ÇoÄŸu durumda bir hastalık olarak tanınamaz; doÄŸru teÅŸhis edilip ve tedavi baÅŸlayana kadar insanlar yıllarca sıkıntılar çekebilir. Bipolar bozukluk, ÅŸeker veya kalp hastalığı gibi uzun süren bir hastalıktır ve hayat boyu dikkatle izlenmelidir.