BİPOLAR (İKİ UÇLU) BOZUKLUK
ÇOCUKLAR VE ERGENLERDE BIPOLAR BOZUKLUK OLUR MU?

Hem çocuklarda hem de ergenlerde bipolar bozukluk görülebilir. Bu hastalığı olan ebeveynlerin çocuklarında hastalığın ortaya çıkması daha sıktır.

Epizotları açıkça tanımlanabilen birçok yetiÅŸkinden farklı olarak, bipolar bozukluÄŸu olan çocuk ve ergenler sıklıkla, bir gün içerisinde pek çok kez hızlı duygudurum dalgalanmaları yaÅŸarlar. Manideki çocuklarda irritabilite, aşırı mutluluk ve neÅŸelilik deÄŸil de yıkıcı öfke nöbetleri olması durumu daha çoktur. Bipolar bozukluÄŸu olan gençlerde de mikst belirtiler yaygındır. Hastalık görülen üst yaÅŸ grubundaki ergenler ise daha çok klasik yetiÅŸkinlere benzer belirtiler gösterip, epizotlar yaÅŸarlar.

Çocuklar ve ergenlerde, o yaÅŸ gruplarında ortaya çıkan diÄŸer sorunlardan bipolar bozukluÄŸu ayırt etmek zor olabilir. ÖrneÄŸin, irritabilite ve saldırganlık bipolar bozukluk belirtisi olabilirken, aynı zamanda dikkat eksikliÄŸi hiperaktivite bozukluÄŸu, karşıt olma-karşıt gelme bozukluÄŸu veya daha çok yetiÅŸkinler arasında yaygın olan majör depresyon ve ÅŸizofreni gibi diÄŸer tür ruh saÄŸlığı bozuklukları belirtileri de olabilir. UyuÅŸturucu kullanımı da bu belirtileri ortaya çıkarabilir.

Bununla beraber, her hastalık için, etkili tedavi uygun teÅŸhise baÄŸlıdır. Mutlaka bir çocuk ve ergen psikiyatristi tarafından çocuklar veya ergenlerin duygusal durumu ve davranış semptomları dikkatle deÄŸerlendirilmelidir. Ä°ntihar düÅŸünceleri olan, intihar hakkında konuÅŸan veya giriÅŸim yapan her çocuk ve ergen ciddiye alınmalı ve bir psikiyatristten acil yardım istenmelidir.