PSÄ°KOTERAPÄ° HER ZAMAN FAYDALI MIDIR?
PSÄ°KOTERAPÄ° SEANS SIKLIÄžI, SÃœRESÄ° NEDÄ°R?
  • Yalnızca tek bir seansın etkili olduÄŸu kiÅŸiler olduÄŸu gibi yıllarca psikoterapiye devam etmek zorunda kalan danışanlar da vardır.
  • KiÅŸiden kiÅŸiye ve yaklaşımdan yaklaşıma deÄŸiÅŸir.
  • Psikoterapistin baÄŸlı olduÄŸu kuram, çalıştığı teknik; danışanın kiÅŸisel özellikleri, zamanı, maddi olanakları ve sorunun niteliÄŸine göre deÄŸiÅŸiklik göstermektedir.
  • Åžu an da genel kabul baÅŸlangıçta en az haftada 45-50 dakikalık bir seans yapılmasının iyi olacağı yönündedir,
  • PSÄ°KANALÄ°TÄ°K VE DÄ°NAMÄ°K KURAM çerçevesinde bir psikoterapi sürecinde ise psikoterapinin faydalı olabilmesi için görüÅŸmelerin haftada en az 2, 3 seans yapılması gerektiÄŸi kanısı hakimdi
  • Son yıllarda yapılan araÅŸtırma bulgularına göre, depresyon tedavilerinde en etkili psikoterapi yöntemi KOGNÄ°TÄ°F-DAVRANIÅžÇI TERAPÄ°LERDÄ°R
  • Bu terapilerin özelliÄŸi, depresyonun en yoÄŸun olduÄŸu, tedavinin başında haftada l ya da 2 kere hastayla psikoterapistin bir araya gelmesi ve görüÅŸmeler arasında kalan zamanda da ev ödevlerinin uygulanmasıdır.Bunlara hasta ve terapist birlikte karar verdikleri için daha yaygın etkileri olabilir. Bu terapiler genellikle 14-20 hafta sürer
  • KOGNÄ°TÄ°F DAVRANIÅžÇI TERAPÄ°LER hemen hemen en kısa sürede en etkin terapi yöntemidir. DiÄŸer terapi yöntemleri daha uzun sürebilir.
  • Birçok araÅŸtırmada bu terapilerin bazı durumlarda ilaç kadar etkili olduÄŸu gözlenmiÅŸti
  • KOGNÄ°TÄ°F DAVRANIÅžÇI TERAPÄ°LER bittiÄŸi zaman ilaçlarla aynı etkiyi verir, fakat daha uzun süre etkisinin devam ettiÄŸi görülür. Ä°laç alırken vücutta kimyasal deÄŸiÅŸim saÄŸlanabilir ama, biliÅŸsel terapide kiÅŸi kendi düÅŸünce sistemini, kalıplarını fark edebilme, sorgulama ve deÄŸiÅŸtirebilme fırsatı bulur.
  • KiÅŸinin belki çocukluÄŸundan beri taşıdığı, örneÄŸin yetersizlik duygusunu sorgulayarak deÄŸiÅŸtirebilmesi mümkündür. Ama dinamik oryantasyonlu dediÄŸimiz, bilinçaltına itilmiÅŸ bazı anıların, düÅŸüncelerin kiÅŸiyi rahatsız ettiÄŸi ve kiÅŸinin bunları fark edip çözümlemesi gerektiÄŸini kabul eden yaklaşımlar çok daha uzun süren psikoterapi süreçleri gerektiri
  • Depresyon tedavisinde en yaygın olarak KOGNÄ°TÄ°F AVRANIÅžÇI TERAPÄ° kullanılmaktadır.