TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUÄžU
PSIKOTERAPILER VE TEDAVÄ° SÃœRECÄ°

TEDAVI

Travma sonrası stres hastalığının tedavisinde hem ilaçların hem de psikolojik tedavilerin etkili olduÄŸu gösterilmiÅŸtir.

Travmanın etkilerinin giderilmesi için herkesin ihtiyacına göre farklı tedavi yaklaşımları planlanmalıdır:

Rahatsızlığın tedavisinin olduğunun bilinmemesi ve kişilerin travmayı hatırlamak istememesi yardım almayı geciktiriyor.

Travmadan az etkilenmiÅŸ, hayatını eskisi gibi sürdürebilen kiÅŸilere => bilgilendirme

Travmadan daha çok etkilenmiÅŸ, ciddi belirtiler yaÅŸayan, ancak iÅŸini gücünü sürdürebilenlere  danışmanlık veya kısa psikolojik tedavi yaklaşımları

Hayatı ciddi derecede etkilenmiÅŸ, ağır belirtileri olanlara => yoÄŸun psikolojik tedaviler, ilaç tedavileri veya hastaneye yatış.

PSIKOTERAPILER

Psikolojik tedaviler arasında etkili olduÄŸu gösterilen tedavi türü ise Kognitif davranışçı terapidir. Bu tedavide kiÅŸinin belirtilerinin sürmesine neden olan hatalı düÅŸüncelerinin saÄŸlıklı düÅŸüncelerle deÄŸiÅŸtirilmesi amaçlanır. Ayrıca korku nedeniyle kaçındığı durumların üstüne gitmesi saÄŸlanarak bu durumlarda yaÅŸadığı korkunun azaltılması saÄŸlanır. Psikolojik tedaviler bu konuda eÄŸitim ve deneyimi olan psikiyatr ve klinik psikologlar tarafından uygulanır.

Travma Sonrası Stres Hastalığı, kiÅŸiye ve ailesine büyük sıkıntı veren, ancak tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Travmalardan etkilenmiÅŸ birçok kiÅŸi:

Ä°yileÅŸme önündeki en temel engeller olan:

·         yardım aramaya çekinme,

·         umutsuzluk,

·         olayı hatırlamaktan kaçınma

·         insanlara güvenini kaybetme ...
aynı zamanda hastalığın da temel belirtileridir.

Bu sorunların farkına varıp, yardım aramak sorunların çözümünü kolaylaÅŸtıracaktır.Lütfen kendinizde veya yakınlarınızda travma ile ilgili ruhsal sorunlar gözlüyor iseniz, bu konuda danışmanlık ve bilgi alabileceÄŸiniz merkezlere baÅŸvurunuz.

TRAVMANIN ETKILERINI TANIYIN

YARDIM ARAMAKTAN KAÇINMAYIN

RUHSAL TRAVMANIN ETKILERIYLE BAÅžA ÇIKABILIRSINIZ

TRAVMA SONRASI STRES BELIRTILERI TEDAVI EDILEBILIR