TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU
PSIKOTERAPILER VE TEDAVİ SÜRECİ

TEDAVI

Travma sonrası stres hastalığının tedavisinde hem ilaçların hem de psikolojik tedavilerin etkili olduğu gösterilmiştir.

Travmanın etkilerinin giderilmesi için herkesin ihtiyacına göre farklı tedavi yaklaşımları planlanmalıdır:

Rahatsızlığın tedavisinin olduğunun bilinmemesi ve kişilerin travmayı hatırlamak istememesi yardım almayı geciktiriyor.

Travmadan az etkilenmiş, hayatını eskisi gibi sürdürebilen kişilere => bilgilendirme

Travmadan daha çok etkilenmiş, ciddi belirtiler yaşayan, ancak işini gücünü sürdürebilenlere  danışmanlık veya kısa psikolojik tedavi yaklaşımları

Hayatı ciddi derecede etkilenmiş, ağır belirtileri olanlara => yoğun psikolojik tedaviler, ilaç tedavileri veya hastaneye yatış.

PSIKOTERAPILER

Psikolojik tedaviler arasında etkili olduğu gösterilen tedavi türü ise Kognitif davranışçı terapidir. Bu tedavide kişinin belirtilerinin sürmesine neden olan hatalı düşüncelerinin sağlıklı düşüncelerle değiştirilmesi amaçlanır. Ayrıca korku nedeniyle kaçındığı durumların üstüne gitmesi sağlanarak bu durumlarda yaşadığı korkunun azaltılması sağlanır. Psikolojik tedaviler bu konuda eğitim ve deneyimi olan psikiyatr ve klinik psikologlar tarafından uygulanır.

Travma Sonrası Stres Hastalığı, kişiye ve ailesine büyük sıkıntı veren, ancak tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Travmalardan etkilenmiş birçok kişi:

İyileşme önündeki en temel engeller olan:

·         yardım aramaya çekinme,

·         umutsuzluk,

·         olayı hatırlamaktan kaçınma

·         insanlara güvenini kaybetme ...
aynı zamanda hastalığın da temel belirtileridir.

Bu sorunların farkına varıp, yardım aramak sorunların çözümünü kolaylaştıracaktır.Lütfen kendinizde veya yakınlarınızda travma ile ilgili ruhsal sorunlar gözlüyor iseniz, bu konuda danışmanlık ve bilgi alabileceğiniz merkezlere başvurunuz.

TRAVMANIN ETKILERINI TANIYIN

YARDIM ARAMAKTAN KAÇINMAYIN

RUHSAL TRAVMANIN ETKILERIYLE BAŞA ÇIKABILIRSINIZ

TRAVMA SONRASI STRES BELIRTILERI TEDAVI EDILEBILIR

TRAVMA SONRASI STRES HASTALIĞI UZUN YILLAR SÜREBILEN VE CIDDI IŞGÜCÜ KAYBINA YOL AÇABILEN BIR HASTALIKTIR

Şirinyalı Mh. İsmet Gökşen Cad.

1528 S. Şahbaz Apt. K:2 D:5

Petspedi