BİPOLAR (İKİ UÇLU) BOZUKLUK
BİPOLAR BOZUKLUĞUN İLAÇLA TEDAVİSİ

En ağır durumdakiler de içinde olmak üzere, bipolar bozukluÄŸu olan birçok insanda, uygun tedavi ile önemli oranda duygudurumu dalgalanmaları ve beraberindeki belirtilerin düzelmesini saÄŸlayabilir. . Öte yandan, tedavi olunmadığı durumda bipolar bozukluk seyri kötüleÅŸme yolundadır. Zamanla kiÅŸi daha sık (daha hızlı-döngülü) ve hastalığın ilk görüldüÄŸü döneme kıyasla daha ağır manik ve depresif epizotlar yaÅŸayabilir. Fakat çoÄŸu vakada uygun tedavi, epizotların ÅŸiddetini ve sayısını azaltarak bipolar bozukluÄŸu olan insanların yaÅŸam kalitesi yüksek bir hayat sürmesine yardım eder.

Bipolar bozukluk tekrarlayan bir hastalık olduÄŸundan uzun süreli koruyucu tedavi önemle tavsiye edilir ve hemen hemen her zaman koruyucu tedavi gereklidir. Ä°laçlar ve psikososyal tedavi ikilisinden oluÅŸan tedavi stratejisi bipolar bozukluÄŸu yönetmede en uygun yoldur.

Bir süre tedaviye devam edip ve sonra tedaviyi durdurmak yerine düzenli tedavi sürdürülmesi ile bipolar bozukluk çok daha iyi kontrol edilir. Fakat, tedaviye hiç ara verilmese dahi olabilen duygudurumu dalgalanmaları derhal doktora haber verilmelidir. Doktor tedavi planında deÄŸiÅŸikler yaparak maniye engel olabilir. Doktorla yakın bir iletiÅŸim, tedavi endiÅŸeleri ve seçenekleri konusunda açıkça konuÅŸmak tedavinin etkisinden fark edilecek derecede bir fayda saÄŸlayabilir.

Bunun yanı sıra, günlük duygudurumu belirtileri, tedaviler, uyku düzeni ve hayat olayları hakkında bir çizelge tutmak, bipolar bozukluÄŸu olan insanlara ve ailelerine hastalığı daha iyi anlama konusunda yardım edebilir. Bu çizelge doktora da hastalığı en etkili ÅŸekilde izleyip tedavi etmede yardımcı olabilir.

Bipolar bozukluk ilaçları ruh saÄŸlığı hastalıklarının teÅŸhis ve tedavisinde uzman olan tıp doktorları psikiyatristler tarafından yazılır. DiÄŸer doktorlar tarafından da reçete yazılabilse de, bipolar bozukluÄŸu olan insanların tedavi için bir psikiyatriste baÅŸvurmaları tavsiye edilir.

“Duygudurumu düzenleyicileri” denilen ilaçlar genellikle bipolar bozukluÄŸu kontrol etmeye yardım etmek için reçete edilirler. Birçok farklı duygudurumu düzenleyici mevcuttur. Genelde, bipolar bozukluktaki duygudurumu düzenleyicileri ile tedavi uzun yıllar devam eder. Ä°htiyaç olduÄŸunda, duygudurumu düzenleyici alınmasına raÄŸmen gelen mani ve depresyonu tedavi etmek için genelde daha kısa süreler için baÅŸka ilaçlar da tedaviye eklenebilir.