SOSYAL FOBÄ°
SOSYAL FOBÄ° NASIL TEDAVÄ° EDÄ°LEBÄ°LÄ°R ?

Tedavisi olan bir hastalıktır. Her ÅŸeyden önce gerçekçi beklentiler içinde olmak gerekir. Beraberinde diÄŸer psikiyatrik hastalıkların olması, baÅŸlangıç yaşının erken olması, kiÅŸinin tedavi isteÄŸi gibi bir çok etken tedavinin baÅŸarısını etkilemektedir.

Ä°laç tedavisi ve psikoterapi uygulanır. Hastanın durumuna göre bazen tek başına psikoterapi, bazen ilaç tedavisi uygulansa da genelde her ikisinin beraber uygulanmasında baÅŸarı daha yüksektir. Ä°laç tedavisinde özellikle serotonin sistemi üzerinde etkili olan ilaçlar seçilir.

Tedavinin ilk günlerinde hafif bulantı, baÅŸ aÄŸrısı, uyku bozukluÄŸu, midede huzursuzluk gibi geçici yan etkiler oluÅŸabileceÄŸi, zamanla bu belirtilere vücudun alışabileceÄŸi hastaya bildirilir. Bu ilaçlar bağımlılık yapmaz, kalıcı hasar veren yan etkileri yoktur. Ä°laç etkisinin ortaya çıkması için iki-üç hafta kadar beklemek gerekir. Ä°lacın etkili olup olmadığına karar vermek için en az 4 hafta süre geçmelidir. Tedavi süresi,ortalama 6-12aydır.