ANTÄ°DEPRESAN
MÄ°ANSERÄ°N

MIANSERIN (Antidepresan, alfa-2 antagonist)

Kullanildigi durumlar:

Majör depresyonun tedavisi

Kullanilmasi sakincali olan durumlar:

Mianserine asiri duyarlilik,
    Yeni geçirilmis miyokard infarktüsü,
    Aritmiler,
    Kardiyak yetmezlik,
    Agir karaciger hastaligi.

Uyarilar ve Önlemler

Kardiyovasküler hastalik, karaciger bozukluklari, hipertiroidizm, adrenal medulla tümörleri, epilepsi, diyabet, glokom, üriner retansiyon, konstipasyon, renal hastalik durumlarinda dikkatli olunmalidir.

Uzun süreli tedavi sirasinda kalp ve karaciger islevleri izlenmelidir.

Psikozdaki hastalarda, intihar egilimi gösteren hastalarda da dikkatli olunmalidir.

Yan Etkileri:

Sikligi tanimlanmamistir:

Agiz kurulugu, konstipasyon, üriner retansiyon, bulanik görme ve akomodasyon bozukluklari, çarpinti ve tasikardi gibi antikolinerjik etkiler. Kulak çinlamasi, uyusukluk hali, sinirlilik ya da in-somnia. Tremor, ortostatik hipotansiyon, bas dönmesi, terleme, halsizlik, yorgunluk ve bitkinlik, ataksi, epileptiform katilmalar, sik görülmemekle birlikte ekstrapiramidal belirtiler ve gastrik irritasyon. Kilo kaybi ya da kilo alma. Allerjik deri reaksiyonlari, sarilik ve kan bozukluklari (düzenli araliklarla kan incelemeleri yapilmalidir). Iletim bozukluklari ve kardiyak aritmiler. Libido degisiklikleri, empotans, jinekomasti ve galaktore gibi endokrin etkiler. Kan sekeri konsantrasyonu degisiklikleri. Bazi hastalarda maniye geçis olabilir, sizofrenik belirtiler alevlenebilir. Yoksunluk belirtileri görülebilir.

Olagan Doz

Depresyon tedavisi:

Oral: Baslangiçta: Günde 30-40 mg, bölünmüs dozlarda ya da gece yatarken tek doz olarak. Bu doz gerektiginde giderek artirilabilir. Olagan doz araligi günde 30-90 mg dir.

Çocuklarda kullanilmasi önerilmemektedir.

Izlenecek Parametreler

Hastalar agranülositoz ya da agir nötropeninin bulgulari (bogaz agrisi, stomatit ya da enfeksiyonun diger bulgulari ya da beyaz kan sayiminda düsüklük olmasinin diger bulgulari) açisindan izlenmelidir.

BULASICI BIR HASTALIK OLDUGUNA ILISKIN BELIRTILER (ATES, TITREME, BOGAZ AGRISI, AGIZDA YARALAR VE ÖZELLIKLE GRIP BENZERI BELIRTILER GIBI) ORTAYA ÇIKARSA HEKIMINIZI BILGILENDIRINIZ;

YARGILAMAYI, DÜSÜNMEYI, ÖZELLIKLE DEVINSEL BECERILERI BOZABILIR; ARABA KULLANMAYI, KULLANIRKEN ZIHINSEL AÇIDAN UYANIK OLUNMASI GEREKEN BIRTAKIM ARAÇLARI KULLANMAYI YA DA YAPILIRKEN ZIHINSEL AÇIDAN UYANIK OLUNMASI GEREKEN BIRTAKIM GÖREVLERIN YAPILMASINI ZORLASTIRABILIR;

BIRLIKTE ALKOL KULLANMAKTAN KAÇININIZ.