BİPOLAR (İKİ UÇLU) BOZUKLUK
BÄ°POLAR BOZUKLUKTA PSIKOSOSYAL TEDAVILER

Ä°laçların yanı sıra psikiyatristler ve psikiyatristlerle birlikte çalışan klinik psikologlar, psikososyal tedavilerle, psikoterapilerle (konuÅŸma tedavileri), bipolar bozukluÄŸu olan insanlara ve ailelerine destek olur, onları eÄŸitir ve rehberlik ederler. AraÅŸtırmaların sonuçları göstermektedir ki, psikososyal müdahaleler (hastanın) duygudurumu düzelmesine, daha az hastanede yatmasına, bir çok konuda daha iyi iÅŸlev görmesine yardımcı olabilir. Terapi seans sayısı, sıklığı ve türü her bireyin ihtiyaçlarına göre belirlenir.

-KOGNITIF(BILIÅžSEL) DAVRANIÅžÇI TERAPI: Hastalıkla iliÅŸkili uygunsuz veya negatif düÅŸünce yapılarını deÄŸiÅŸtirmelerine yardım etmektedir. PsikoeÄŸitim, bipolar bozukluÄŸu olan insanlara hastalığı ve tedavisini, tam bir epizot olmadan müdahale edebilmek için atak tekrarlaması iÅŸaretlerini nasıl tanıyacaklarını öÄŸretmeyi hedefler. PsikoeÄŸitim ailedeki hasta yakınları içinde faydalı olabilir.

-AILE TERAPISI: bipolar bozukluÄŸu olan kiÅŸinin belirtileri nedeniyle ortaya çıkan, (ve belirtileri daha da kötüleÅŸtiren) aile içindeki sıkıntı miktarını azaltma stratejilerini kullanır.

-KIÅžILER ARASI ILIÅžKI VE SOSYAL RITIM TERAPISI: bipolar bozukluÄŸu olan kiÅŸilere insanlarla iliÅŸkilerini geliÅŸtirme ve günlük iÅŸlerini bir düzene koymada yardımcı olur. Düzenli günlük rutinler ve uyku planları ile manik epizotlara karşı korunmada faydalı olabilir.

- Hiçbir psikoterapi yöntemi ilacın alternatifi deÄŸildir, bütünleyicisidir.